Köp- och leveransvillkor

 

Leveransvillkor*

Normal leveranstid är cirka 2-4 arbetsdagar.

Möbler 7-14 vardagar leveranstid.

Vi skickar beställningar med Schenker. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Fraktkostader*

Vi har en fast fraktkostnad på 79 kr. Vid ordervärde överstigande 800 kr bjuder vi på fraktkostnaden. O.B.S Detta gäller endast svenska fastlandet!

Just nu under Covid-19 så erbjuder vi hemleveranser för 109:- för dig som vill få det hemskickat direkt till brevlådan

OBS! Hemleveranser gäller ej möbler. Fraktmetod standard levererar direkt hem till dig.

 

Ej uthämtat paket*

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 200 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Ångerrätt/Reklamation*

 

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning, du betalar själv returfrakten. Meddela gärna oss om detta så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits.

Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya varor eller annan ersättning efter vi mottagit felaktig vara. För återbetalning så sker det automatiskt igenom Klarna eller enkelt knapp tryck för Swish.

OBS! Vid ångerköp eller retur kontakta oss först för eventuell retursedel. Kontakta oss alltid först på info@torparlycka.se innan ni skickar tillbaka produkten! Ni står alltid för fraktkostaden och fraktrisken. 

Vid en retur är det viktigt att ni använder orginal packmaterialet som produkten kom i, även följesedlar och dylikt.

 

Möbler

Vid returer av möbler är det viktigt att du kontaktar oss inom 14 dagar från att du tagit emot varan. Sedan när du returnerar varan så måste det packas helt i orginal emballage m.m. Ni står även för fraktkostnaden och fraktrisken.

Reklamationer av möbler så kontaktar ni oss först på email innan ni skickar tillbaka. Uppge sedan ordernummer och orsak till reklamationen. 

 

Trasig Produkt vid leverans

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Efter du har anmält skadan så blir du återbetald av fraktbolaget.

 

Betalningsalternativ

 

- Swish

Handla snabbt och tryggt hos oss med en enkel mobil tjänst för direktbetalningar. 

 

Paypal

Paypal är en ledande betalningstjänst som är tryggt och snabbt sätt att handla på online hos oss. Man kan betala och överföra pengar utan att behöva avslöja sina betalningsuppgifter.

 

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 
 

- Miljön 

 

Eftersom vi här på Torparlycka mycket tänker på miljön och vår natur så använder vi begagnat emballage i den mån det går. Vi återanvänder men paketerar med omsorg. smiley

 

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/