leverans

Leveransvillkor

När du handlar hos oss ingår alltid moms i priset. Vi levererar alla produkter i samarbete med Posten och Schenker. Notera att vi, förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige.

Speditörer

Har vi varan på lager så sker oftast leverans inom 3-5 arbetsdagar. Vi gör alltid allt vad vi kan för att hålla den uppskattade leveranstiden, för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören. Men vi levererar din beställning så fort vi bara kan. Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.

Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en leveransbekräftelse när beställningen lämnar oss.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

Hämta själv i butik

När du väljer Hämta själv i butik betalar du dina produkter med önskat betalningssätt i webbshopens kassa eller betala när du hämtar varan i vår butik i Gränna. Ring eller maila innan du hämtar så du vet att vi har varan hemma.

Miljön

Eftersom vi här på Torparlycka mycket tänker på miljön och vår natur så använder vi begagnat emballage i den mån det går. Vi återanvänder men paketerar med omsorg.*

Länk till Klarnas Allmänna villkor.

Länk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.

Alla priser är ink. moms. Alla beställningar är bindande. Priserna ändras löpande men det är alltid priset vid beställningstillfället som gäller. Kostnad för frakt debiteras alla leveranser under 800 kr ink moms (gäller för privatpersoner) Ej uthämtade paket debiteras en avgift. Är du inte nöjd med något du beställt har du 14 dagars ånger/bytesrätt om inget annat anges.Obs! Ångerätten gäller endast för privatpersoner, inte företag. Vid utskick av ett byte debiteras en avgift. Ev. avgifter återbetalas ej vid retur av hela beställningen. Leverans sker inom 3-5 arbetsdagar om inget annat uppges. Med reservation för slut i lager, då skickas varan så fort som möjligt.

OBS! Sammanfattningen är inte heltäckande varför vi rekommenderar att du läser alla punkter innan du beställer.

Köpvillkor

Betalning med Kontokort
Vi accepterar de vanligaste betalkorten Visa och Mastercard. Kortbetalningen sker via DIBS som har en säker uppkoppling med SSL-kryptering.

Faktura
Gäller än så länge endast svenska kunder!
Betala tryggt och säkert med Klarnas fakturatjänst “fakturera mig!” Eller “Klarna Konto”
Du får hem varorna innan du betalar och behöver inte lämna ut ditt kortnummer.
Fakturan ligger med i paketet som levereras inom 3-5 arbetsdagar efter utförd order.

Betalningsvillkor 14 dagar (f.o.m. den dagen vi skickar paketet). Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress. Vid val av faktura som betalningsmedel tillkommer en extra avgift om 35 kr inkl moms.

För mera information klicka här

Förskottsbetalning
Betalningen sker i förskott till vårt bankgiro nr: 5080-3766. Ange ordernumer som referens vid betalning. Så snart pengarna kommit in på vårt konto (vilket kan ta upp till 3 bank dagar efter utförd betalning) levereras varorna inom 3-5 arbetsdagar. Vänligen betala inom 7 dagar annars riskerar beställda varor ta slut. Går även att få betalning enligt överenskommelse.

Avisering
Avisering sker via brev. När en beställning är klar att hämta på ditt närmaste Service Point ställe kommer ett brev till dig.

Fraktkostnader
Vid beställningar inom Sverige tillkommer en fraktkostnad. För frakt till övriga länder, vänligen kontakta oss för prisuppgift. Väljer du att hämta själv i vår butik i Gränna tillkommer ingen fraktkostnad ( detta avser endast privatpersoner). Fraktfritt vid köp som överskrider 600 sek. Vi levererar oftast med Schenker Service Point, dina beställda varor hämtar du ut hos närmaste utlämningsställe, vilket ställe som gäller för just dig framgår i aviseringsbrevet.

RETURER OCH REKLAMATION

Returer
Du har alltid 14 dagars bytesrätt/ångerrätt på samtliga varor, dock ej varor från Isabella Smith, från det att du mottagit varan (dvs då paketet hämtats ut av dig på ditt utlämningsställe eller brevet/paketet kommit hem till dig). Kontakta oss först på christine@torparlycka.se innan du returnerar din vara för information om hur du går till väga. Du står själv för returfrakten och den följesedel eller faktura du fått ska skickas med returen. Varan måste vara i nyskick och oanvänd. Så fort vi vi har mottagit och kontrollerat varan så återbetalar vi varuvärdet till ditt konto, alternativt drar av det på fakturan. Återbetalning sker inom 3 dagar. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av oss.

Felleverans
Om du mot förmodan har fått fel vara så kontakta oss på christine@torparlycka.se så hjälper vi dig att returnera varan. Vi står naturligtvis för returfrakten.

Reklamationer
Konsumentköplagen gäller när du handlar varor av oss. Kontrollera alltid att varan är felfri när du tar emot varan. En vara kan reklameras om varan har fabrikationsfel eller på annat sätt är defekt. Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Anmäl eventuell transportskada direkt till speditören vid mottagandet av varan. Skulle varan vara skadad eller på annat sätt defekt eller om du fått fel vara/ fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart. Kontakta oss på christine@torparlycka.se  så hjälper vi dig. Vi står för fraktkostnader och skickar dig ett adresskort/fraktsedel så att du kostnadsfritt kan returnera den felaktiga varan. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av oss.

fjärilar